آموزش صفر تا صد درآمد دلاری

مشاوران جوکار

مهندس مهدی جوکار در ادامه آموز های پیش رفته درآمد ارزی و دلاری نوشت:

صفر تا صد درآمد دلاری


یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد دلاری، معامله‌گری و نوسان‌گیری در بازارهای مالی است. به این معنی که سرمایه‌گذاران با فعالیت در این بازارها من جمله فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و ... می‌توانند از تغییرات نرخ ارز، سهام و فلزات گرانبها، اوراق قرضه و  سایر دارایی‌ها درآمد و سود کسب نمایند.
اما آغاز چنین فعالیتی نیاز به ایجاد شرایط خاصی دارد. یعنی که لازم است درباره این تجارت تحقیق کنید که دقیقا در چه حوزه‌ای از آن می‌توانید کار کنید. برای مثال فارکس یا ارزهای دیجیتال!
به یاد داشته باشید هر یک از این حوزه‌ها نیازمند آموزش‌های خاصی مانند یادگیری ابزارها و اندیکاتورهایی همچون آموزش ایچیموکو، انتخاب استراتژی معامله، روانشناسی معامله‌گری و .. است.
در ادامه مواردی همچون آموزش ایچیموکو، استراتژی معامله را برای کسب درآمد دلاری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آموزش ایچیموکو


آموزش ایچیموکو


در حال حاضر بسیاری از معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای در بازار مالی فارکس و... از ابزارهای تحلیل فنی استفاده می‌کنند یکی از این ابزارها به صورت اختصاری ایچیموکو نام دارد و بسیاری از کارشناسان متخصص بر این عقیده هستند که این شاخص به تنهایی می‌تواند تقریبا نیاز یک معامله گر‌را برای انجام معاملات برطرف نماید


این سیستم معاملاتی براساس اجزای خاصی تعریف شده است که از پنج خط مجزا تشکیل می‌شود. دو خط عمده موجود در ایچیموکو با یکدیگر ابری به نام کومو را ایجاد می‌کنند. این ابر با سایه بر روی چارت معاملاتی مشخص شده است.
شرایط و موقعیت‌های مختلف ابرکو در بازار می‌تواند اطلاعات بسیار کاربردی را برای انجام معاملات به تریدرها بدهد بنابراین یادگیری و آموزش ایچیموکو و اجزای آن امری بسیار ضروری است.
خطوط تشکیل دهنده ایچیموکو بر مبنای اعداد از پیش تنظیم شده در سیستم عمل می‌کنند. یعنی این خطوط شامل میانگین 9 دوره‌ای مشخص ( روزانه و هفتگی و..)، 26 دوره‌ای، میانگین همین دو عدد 9  و 26 دوره‌ای و همچنین میانگین 52 دوره‌ای و ... از قیمت‌های سهام یا دارایی است که بسته می‌شوند.
درک درست و تفسیر چگونگی عملکرد هر یک از این اجزاء برای استفاده از پتانسیل کامل این اندیکاتور، بسیار مهم است بنابراین توصیه می‌کنیم به یادگیری و آموزش ایچموکو و اجزای آن بپردازید تا در استفاده از این ابزار قدرتمند به مهارت لازم برسید.

آموزش ایچیموکو


استراتژی معامله با ایچیموکو


بسیاری از کارشناسان معتقدند که ایچیموکو در حالتهای مختلفی می‌تواند به عنوان استراتژی معامله مطرح شود. یعنی با  تجزیه و تحلیل، بررسی و آنالیز موقعیت‌های مختلف، اجزای تشکیل دهنده ایچیموکو و در نهایت اطلاعات بدست آمده، نقاطی برای ورود به معاملات و همچنین خروج از آنها مشخص می‌شود که معامله‌گر را برای تصمیم‌گیری نهایی و انتخاب درست، راهنمایی می‌کند.
به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت که ایچیموکو و اجزای آن اطلاعاتی شامل موارد زیر را در دسترس تریدرها قرار می‌دهند که عبارتند از:
تشخیص روند حرکتی بازار
شناسایی سطوح حمایت و مقاومت
تشخیص قدرت روند
به عنوان مثال وقتی قیمت بالاتر از فضای ابری کومو باشد، نشان دهنده یک روند صعودی است. به همین ترتیب، یک روند نزولی زمانی مشخص می‌شود که قیمت در زیر ابر کومو باشد.
معامله‌گران زمانی که قیمت بالاتر از ابر است، موقعیت خرید و زمانی که قیمت زیر ابر است، معامله فروش را در نظر می‌گیرند.
همچنین از ابر کومو برای سنجش نوسانات در بازار استفاده می‌شود. نوسانات زیاد در بازار معمولاً با یک ابر ضخیم مشخص می‌شود در حالی که یک ابر نازک نشانه‌ای از نوسانات رو به کاهش است.


در زیر تصویری از استراتژی ابر ایچیموکو آورده شده است.



آموزش ایچیموکو


در تصویر بالا نمودار ساعتی EUR/JPY  دو سناریوی شکست را مشاهده می‌کنید. اولین مورد شکست نزولی در زیر ابرکومو است. می‌توانید شکستن قیمت و بسته شدن آن در زیر ابر ببینید که نشان دهنده یک روند نزولی است و همانطور که می‌بینید مدت زیادی ادامه داشته است.
بعداً با بالا رفتن قیمت از ابرکومو، یک شکست صعودی رخ داد. روند صعودی نیز پس از آن  برای مدتی ادامه یافت. این تفسیری اساسی از عملکرد ابرکومو و نحوه استفاده از آن در معاملات است.
به طور کلی اطلاعات بدست آمده از ایچموکو به عنوان ابزاری قدرتمند برای یک معامله‌گر عمل می‌کند. با این حال باید آن را بارها تست کنید تا بدانید که آیا واقعا برای بازاری که معامله می کنید درآمد دارد یا خیر.
هنگامی که  یک معامله‌گر با آموزش و تمرین خوب و مداوم مدیریت ریسک، نظم و انضباط و پیروی از قوانین یک برنامه یا سیستم معاملاتی مانند ایچیموکو، می‌تواند به بازار نزدیک شود و از آن سود و درآمد دلاری کسب کند، کاملا این نظریه درست خواهد بود که استفاده از ایچیموکو به عنوان یک استراتژی معامله ،بسیار خوب و مناسب  است.

انصراف از نظر
فقط کاربران عضو می توانند نظر بدهند