دوره جامع کسب و کار

دوره جامع کسب و کار

دوره جامع کسب و کار

 

کارشناسان ما در این دوره با مشاوره و همراهی هم زمان در انتخاب و برنامه ریزی و اجرای کسب و کار به شما کمک میکنند تا ریسک  اجرا را به حد اقل برسانید.

کسب و کار

شما را برای مواجه با چالش‌ه‍ای کسب و کار اماده کرده و به شما می‌آموزد چه‌طور برای کسب و کارتان برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشید و مهم‌تر از همه آن را به اجرا برسانید.

در این دوره با کمک اساتید مجرب که اغلب خود صاحب کسب و کار  هستند یا در کار تجارت و مدیر بوده و با چالش‌های مدیریت و اداره کسب‌وکار دست و پنجه نرم کرده‌اند با جدیدترین تکنیک‌های مدیریت و رویارویی با چالش‌های مداوم، کسب و کار  شما را آماده مدیریت صحیح می کند.

دراین دوره شما می‌توانید با افراد موفق در زمینه کسب و کارتان آشنا شوید، با آنها تعامل داشته باشید و به شبکه‌ای از مدیران و کسب و کارهای دیگر که می‌توانند کمک کننده و مکمل شما باشند و با این شبکه خوب از مدیران و کسب وکارهای مختلف به صورت فزاینده به رشد یکدیگر کمک نمایید.

در کنار همه این موارد به مهارت‌های مختلف دیگری که یک مدیر باید داشته باشد و برای ایجاد تعادل در کار و زندگی یک ضرورت است توجه ویژه‌ای شده است.

کسب و کار

دوره‌ مدیریت کسب و کار (MBA)

در نيمه‌هاي دهه‌ي هفتاد شمسي بود كه عنوان MBA به رشته‌هاي دانشگاهي اضافه شد. رشته‌اي كه براي اولين بار در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در دانشگاه صعنتي شريف دانشجو مي‌پذيرفت. دانشگاهي كه در پذيرش دانشجو در رشته‌هاي فني بسيار پرآوازه است و از اين‌كه در چنين رشته‌اي در مقطع كارشناسي ارشد و چند سال بعد دكتري دانشجو مي‌پذيرفت، باعث تعجب خيلي‌ها بود. در آن سال‌ها بسياري از فارغ‌التحصيلان دانشكده‌هاي فني مهندسي براي ادامه‌ي تحصيل سراغ اين رشته مي‌آمدند. اما خيلي‌ها نمي‌دانستند عنوان اين رشته‌ي سه حرفي انگليسي چيست، به چه كار مي‌آيد و دقيقا چه كساني مي‌توانند در اين رشته تحصيل كنند؟ بعدها مشخص شد كه MBA مخفف عبارتMaster of Business Administration به معني مديريت ارشد كسب و كار است. مديريتي كه حضورش تقريبا يك دهه‌ي بعد در بازار نوين كسب و كار در ايران بسيار ضروري بود و حالا افراد بسيار زيادي به دنبال كسب اين مهارت براي كارآفريني و بازارهاي جديد در ايران هستند.

کسب و کار

MBA و DBA چيست؟

همان‌طور كه در بالا گفته شد MBA مخفف (Master of Business Administration) مديريت ارشد كسب و كار و DBA مخفف (Doctorate of Business Administration) دكتري حرفه‌اي كسب و كار است. اين دو مقطع امروزه در دانشگاه‌هاي مطرح ايران تدريس مي‌شود و دانشجويان زيادي هم براي ادامه‌ي تحصيل اين رشته را انتخاب مي‌كنند. اما ضرورت ايجاد درشته‌ي مديريت كسب و كار نياز امروز بشر در اوايل قرن بيستم بود. اين رشته براي اولين بار در امريكا در مدرسه‌ي كسب و كار تاك (Tuck School of Business) به عنوان يكي از گرايش‌هاي رشته‌ي مديريت راه اندازي شد. مدرسه‌ي تاك اولين مدرسه‌اي بود كه مدرك كارشناسي ارشد در علوم تجاري و بازرگاني به دانشجويان ارائه مي‌داد. بعد از آن دانشگاه هاروارد مدرسه‌ي مديريت كسب و كار خود را تاسيس كرد. جالب است بدانيد كه اولين دانشجويان اين رشته در دانشگاه هاروارد، پانزده نفر از اعضاي هيئت علمي همين دانشگاه بودند كه مي‌خواستند علم نوين مديريت را بياموزند. سال‌ها بعد دوره‌ي DBA هم به رشته‌هاي دانشگاهي اضافه شد. اين دوره عالي‌ترين سطح آموزش مديريت براي مديران سازمان‌ها است. در يك كلام ساده هر دو دوره‌ي MBA و DBA به مديران ارشد سازمان‌ها مي‌آموزد كه چگونه مديريت سازمان خود را از حالت سنتي رييس و زيردست خارج كرده و آن را در چارچوب يك مديريت نوين رهبري كنند. مديران با گذراندن اين دوره‌ها با ابرازهاي مديريتي و رهبري آشنا مي‌شوند و مي‌آموزند كه چه طور سازمانشان را باتوجه به معيارهاي مديريتي روز دنيا رهبري كنند. درواقع اگر شما مدير ارشد يك سازمان هستيد يا براي آينده‌ي شغلي‌تان چنين جايگاهي را متصور هستيد، توصيه مي‌شود دوره‌ي ام بي اي را بگذرانيد.

دلايلي كه بايد دوره‌ي MBA را گذراند

اولين و شايد مهم‌‌ترين دليلي كه باعث مي‌شود مديران ارشد يك سازمان را به گذراندن اين دوره تشويق كنيم، پرورش مهارت‌هاي مديريتي است. خوب مي‌دانيم كه خيلي از مديران با وجود توانايي‌هاي بسيار در زمينه‌ي مديريت، اما مهارت‌هاي لازم براي اين امر را ندارند و از آن‌جايي كه مهارت يك امر كاملا اكتسابي است، توصيه مي‌كنيم كه با گذراندن اين دوره‌ مهارت‌هاي مديريتي خود را پرورش دهيد. مهارت‌هايي مانند حسابداري، بازاريابي، منابع انساني، مديريت عمليات، مديريت تبليغات و برنامه‌ريزي استراتژيك از جمله سرفصل‌هايي است كه يك مدير ارشد بايد آن‌ها را بياموزد. مخصوصا اگر شما مدير يك كسب و كار نوپا هستيد و مي‌خواهيد تا جايي كه مي‌توانيد شركت خود را در بازار پررغيب امروز سرپا نگه‌داريد. دومين دليل مي‌تواند پيدا كردن ارتباط‌هاي موثر در اين حوزه باشد. شما بايد استاتيد و كارشناسان اين حوزه را بشناسيد و با آن‌ها ارتباط فكر‌ي و كاري مفيدي برقرار كنيد. اين ارتباط‌ها و تبادل نظر در اين حوزه مي‌تواند از شما يك مدير موفق و باتجربه بسازد. مديري كه اوضاع بازار را به خوبي رصد مي‌كند و مي‌تواند در بزنگاه‌هاي دشوار، درست‌ترين تصميم را بگيرد.

يكي ديگر از مهم‌ترين دلايل مفيد بودن اين دوره، راه‌اندازي يك كسب و كار مستقل است. بسياري از كساني كه در دانشگاه يا موسسه‌هاي آموزشي براي گذراندن اين دوره ثبت‌نام مي‌كنند، درنهايت مي‌خواهند كارآفرين باشند يا يك استارتاپ را رهبري كنند. براي همين است كه اين افراد مي‌خواهند بدانند كه چگونه مي‌شود يك فروشگاه اينترنتي يا يك كسب و كار پولساز موفق را اداره كرد. اين افراد شمه‌ي اقتصادي خوبي دارند و روياهاي بزرگي در سر مي‌پرورانند. يك دوره‌ي ام بي اي به اين افراد كمك مي‌كند تا دانش و مهارت‌هاي لازم براي شروع كسب و كار خود را بياموزند و با اعتماد به نفس بسيار بالاتري در حرفه‌ي خود سرمايه‌گذاري كنند. علاوه بر همه‌ي اين‌ها اگر علاقه‌مند به ادامه‌ي تحصيل در خارج از ايران را داشته باشيد، داشتن مدرك MBA شما را چندين پله جلوتر از ديگران قرار مي‌دهد. چراكه اين مدرك در سراسر جهان معتبر و شناخته‌شده است و ادامه‌ي مسير حرفه‌اي‌تان را در خارج از ايران به راحتي ميسر مي‌كند.

کسب و کار

دريچه‌اي براي راه‌اندازي يك كار موفق

مديريت كسب و كار در درجه‌ي اول يك برنامه‌ريز حرفه‌اي است. كسي كه به خوبي و البته به روشني اهداف سازمان يا كسب و كار خود را مي‌‌داند و براي رسيدن به آن برنامه‌ريزي مي‌كند. اين برنامه‌ريزي شامل كارهاي مختلفي مانند برآورد بودجه، داشتن استراتژي و تحقيق درباره‌ي بازار هدف است. شناسايي اهداف در بازرهاي كار اينترنتي بسيار اهميت دارد. مدير كسب و كار مسئوليت‌ها را تشخصي مي‌دهد و آن‌ها را بين افراد تقسيم مي‌كند. درواقع او بايد كار سازمان‌دهي را به بهترين شكل ممكن انجام دهد. گاهي وقت‌ها لازم است تا چارت سازماني را بازبيني كند تا گروه‌ها را توسعه دهد يا از تعداد آن‌ها بكاهد. درنهايت يك مدير كسب و كار موفق است كه مي‌تواند يك محيط سالم براي كارمندان خود فراهم كند. اما مهم‌ترين و سخت‌ترين مسئوليت او انتخاب افراد مناسب در جايگاه‌هاي شغلي در سازمان است. يك مدير براي نوآوري در كسب و كار خود به دنبال افرادي با معيارهاي متنوع براي هر جايگاه شغلي در شركت خود مي‌گردد. اين دوره به مديران مي‌آموزد كه چه افرادي را براي چه جايگاه شغلي در سازمان بايد به كار گرفت. علاوه براي دوره‌ي ام بي اي افراد را با بخش بسيار بااهميت مديريت بودجه آشنا مي‌كند. در اين دوره‌ها افراد با نرم‌افزارهاي محاسبات بودجه آشنا مي‌شوند تا بتوانند يك كسب و كار ايده‌آل را مديريت كنند

.