شمش نقره

کارشناسان کافه سیلور گفتند

جهت افزایش سطح معلومات کاربران و مشتریان عزیز در اینجا به توضیح شمش نقره و مطالب مربوطه میپردازیم

 

شمش نقره چیست؟

در علم متالوژی به یک میله یا صفحه ای فلزی که از جنس نقره می باشد و معمولا با عیار 999 ساخته و روانه بازار شده است شمش نقره می گویند. این فلز گران بها در طبیعت یافت می شود و بعد از طلا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. ویژگی های نقره شامل براقیت، نرمی و نیز رنگ سفید آن است که در طبیعت هم به صورت خالص و نیز ترکیبی با فلزات دیگر یافت می شود. قالبی به طول کمتر از 2 متر را شمش می گویند و در شرایطی که شمش نقره با سطح مقطع کوچکتر از 225 سانتی متر قرار می گیرد را شمشال می گویند.

بیشتر دولت ها از این دو نوع فلز گران بها نظیر: نقره و طلا  به صورت شمش برای ذخیره ارزی استفاده می کنند. بدانید که در همه ی مواقع شمش نقره وزنش ثابت نمی باشد و با تغییر در وزن آن قیمت هم نیز به تناسب بالاتر می رود. در اطراف تپه سیلک آثاری از جنس نقره پیدا شده است و این امر خودش مدرک سابقه طولانی نقره درایران می باشد.

شمش نقره

از کجا ها شمش نقره تهیه کنیم؟

همه ما برای هدیه و حتی برای سرمایه گذاری به دنبال یک کالای با ارزش هستیم. شمش نقره نیز یک کالای با ارزشی می باشد که با خرید و تهیه آن می توانید یک سرمایه گذاری ناب را به سرانجام برسانید. سوال اصلی و مهم است که از کجاها به تهیه شمش نقره بپردازیم که موجب ضرر نشود و یا تقلبی نباشد. ما به کمک و راهنمایی شما آمده ایم که با انتخاب مناسب بهترین شمش نقره را خریداری کنید و از خرید خود لذت ببرید. در خرید شمش نقره به اولین نکته ای که باید در نظر گرفته شود و مهم است، تفاوت واحد اونس با گرم می باشد.

اونس چیست؟ برای آنکه فلزات گران بها را محک بزنید و معیار آن را بسنجید اونس به کمک شما می آید و بدانید که هر اونس معادل با28/34 گرم می باشد. اگر کسی یک شمش یک اونسی تهیه می کند در واقع وزن شمش نقره آن فرد 34گرم تخمین زده می شود. در بازار تهران بیشترین شمش های نقره یک اونسی در دسترس می باشند. لازم به ذکر است که اگر کسی خریدار شمش نقره یک کیلوگرمی باشد در کشورهای همسایه نظیر ترکیه باید وارد کشورمان شود تا معامله صورت بگیرد.

در هنگام خرید کردن شمش نقره و حتی مدل های مختلف نقره همانند: پلاک، سکه و غیره به مکانی که وارد می شوید و از کسانی که  شمش نقره را برای شما توضیح می دهند همگی باید دارای اعتبار باشند که اگر زمانی به هر دلیلی  شمش نقره خریداری شده فاقد اعتبار و ارزش بود قابلیت امتیاز عودت و تعویض را دارا باشد. از سایت های معتبر و همچنین فروشگاه های آنلاین که از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند و نیز دارای مجوز های لازم می باشند، می توانید با مشورت و حتی با خیالی آسوده به خرید و نیز سرمایه گذاری شمش نقره بپردازید.

شمش نقره

نکات موثر در رابطه با فروش شمش نقره

در بررسی فروش شمش نقره باید بدانید که در مرحله بعد باید تصمیم بگیرید که فلزات گرانبهای خود را به چه کسی بفروشید. گزینه های زیادی برای شروع با یک فروشنده در منطقه خود یا یک فروشنده آنلاین وجود دارد. معمولاً فروشنده آنلاین می تواند بسیار بیشتر از یک فروشنده محلی به شما پرداخت کند. دلیل این امر این است که فروشنده عموما قیمت بسیار کمتری را برای فلزات شما ارائه می دهد. به همین جهت فاکتور مهم دیگری که باید در فروش شمش نقره در نظر گرفت حفظ حریم خصوصی است. ایمنی و امنیت شما در همه زمان ‌ها مهم است و اگر افراد جامعه فکر می‌ کنند شما صاحب فلزات گرانبها هستید، ایده خوبی نیست.

 

در فروش شمش نقره شما می خواهید فلزات خود را برای ارزش محتویات بسته خود بیمه کنید. خدمات پستی و سرویس پستی ثبت شده تنها راهی است که می خواهید فلزات خود را کاملاً بیمه کنید. آنها یک کد رهگیری به شما ارائه می دهند که به شما امکان می دهد بسته خود را ردیابی کنید، جایی که توسط گیرنده اختصاصی امضا شده و تحویل داده می شود. سایر خدمات عمده پیک این است که، سکه ها و شمش فلزات گرانبها را بیمه نمی کنند.

هنگام حمل و نقل فلزات گرانبها، ما همیشه توصیه می کنیم که فلزات با دو جعبه ارسال شوند - یکی در داخل دیگری. جعبه داخلی باید بسیار محکم بسته بندی شده و چسبانده شود. باید تا حد امکان در جعبه بیرونی قرار گیرد. سپس جعبه بیرونی باید به خوبی چسبانده شود و محکم شود.

شمش نقره

 

 ساچمه نقره شمش نقره

 

هنگامی که تصمیم به فروش فلزات خود می‌گیرید، مراحل مختلفی باید طی شود تا اطمینان حاصل شود که ارزش بازار منصفانه به دست می‌آید و فروش به راحتی انجام می‌شود. برای شروع باید فلزاتی را که قصد فروش آنها را دارید فهرست کنید. به این فکر کنید که قیمت فلزات در بازار برای فلزاتی که قصد فروش آن را دارید چقدر است. اطمینان حاصل کنید که انتظارات شما با ارزش واقعی فلزات شما در بازار مطابقت دارد. همچنین ایده خوبی است که به کاغذهای اصلی که هنگام خرید فلزات دریافت کرده اید نگاه کنید و مطمئن شوید که آنچه می فروشید با کاغذهای اصلی شما مطابقت دارد. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با فروش شمش نقره لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

شمش نقره