قیمت هر قیراط برلیان اصل

قیمت نقره

قیمت هر گرم برلیان اصل

در بین جواهرات و زیور آلات می توان سنگ برلیان را یک سنگ درخشان و گرانبها معرفی کرد. برلیان اصل، سنگی کمیاب و گرانبها است که در صنعت جواهر سازی به عنوان نگین برای جواهرات به کار می رود. بسیاری از خانم ها به سنگ برلیان علاقه زیادی دارند و دوست دارند در جواهرات آنها سنگ برلیان به کار رفته باشد. شاید با این سوال مواجه شوید که قیمت هر گرم برلیان اصل چقدر است؟ ما در ادامه به این موضوع می پردازیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

جهت خرید برلیان اصل باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. در واقع برلیان به نوع برش الماس گفته می‌شود. بسیاری تصور می‌کنند که برلیان و الماس، دو نوع سنگ قیمتی متفاوت هستند. درصورتی‌که برلیان همان الماس برش خورده است که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، برش می‌خورد تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشد و نور را بیشتر منعکس کند.

 

قیمت هر گرم برلیان اصل چقدر است؟

در بازار طلا فروشی وزن طلا برحسب گرم حساب می شود اما وزن سنگ های قیمتی و گرانبها همچون برلیان برحسب قیراط اندازه گیری می شود. در واقع هر چقدر اندازه سنگ برلیان بزرگتر باشد قیمت آن نیز بالا است که در این صورت سنگ نیز کمیاب تر خواهد بود.

جالب است بدانید هر گرم طلا به صورت 1000 سوت و هر قیراط نیز در حدود 200 سوت محاسبه می شود.البته ارزش گذاری این جواهرات کار آسانی نخواهد بود بلکه توسط خبرگان صنف تعیین می شود که می توان بیان کرد که دامنه نوسان آن نیز بسیار زیاد است.

به طور مثال برای هر قیراط سنگ برلیان در بازار جواهر فروشی این رقم به 200 هزار تومان می رسد. البته این میزان با توجه به درجه خلوصی، روشنایی و تراش در الماس متفاوت است.سنگ برلیان یک نوعی از تراشه الماس است در بازار برحسب قیراط اندازه گیری می شود. در حقیقت قیراط وزن الماس را برای ما مشخص می کند و اطلاع دیگری از قبیل شکل و اندازه الماس به ما نمی دهد.

به طور مثال یک سنگ برلیان دو قیراطی در واقع نه تنها وزن سنگ برلیان را مشخص می کند که اگر دو سنگ برلیان به همین وزن بود این احتمال وجود دارد که از نظر شکل ظاهری هر دوی این سنگ با یکدیگر متفاوت باشند.

 

هر قیراط چند گرم است؟

همان طور که همه می دانید طلا در بازار طلا فروش برحسب گرم اندازه گیری می شود . اما در این بین سنگ های ریزتری همچون برلیان و الماس است که به دلیل شکل ظاهری ریزی که دارند نمی توان آنها را برحسب گرم حساب کرد به همین دلیل آنها را براساس قیراط(۰.۲ گرم) محاسبه می شود.

در واقع هر قیراط الماس برابر با 200 میلی گرم یا همان ۰.۲ گرم از الماس است. البته قیراط نیز برحسب سوت اندازه گیری می شود که هر 100 سوت برابر با یک قیراط کامل است. برای بدست آوردن هر گرم سنگ گرانبها همچون الماس و برلیان باید وزن قیراط را در عدد قیراط ۰.۲ ضرب کنید تا گرم اصلی وزن سنگ بدست آید.

چگونه قیمت برلیان را از روی جدول راپاپورت (Rapaport) محاسبه کنیم؟

در تجارت برلیان روش محاسبه قیمت برلیان از روی جدول راپاپورت به این شرح است. بعد از بدست آوردن عدد جدول راپاپورت بر طبق روش محاسباتی زیر عمل می کنید.

توجه داشته باشید که اعدادی که پر رنگ هستند یعنی نسبت به لیست گذشته تغییر کرده ‏اند. اعداد ذکر شده در جدول بر اساس $100 دلار هستند. پس باید اعدادی که به عنوان قیمت هر الماس بدست می آورید، ضرب در 100$ نمایید. تمامی اعدادی که از جدول به دست می‏آید،

ارزش یک قیراط از سنگ مورد نظر می باشد و در نتیجه برای تعیین ارزش آن سنگ باید عدد به دست آمده از جدول را در وزن سنگ ضرب کرد.  

قیمت نهایی به دلار = × 100 ×عدد بدست آمده در جدول راپاپورت وزن الماس به قیراط “Carat Weight”

قیمت یک قیراط برلیان

 

 

الماس استخراج‌شده

همان‌طور که اشاره کردیم الماس‌های استخراج‌شده از سنگ‌های طبیعی و گران‌بها هستند. قیمت این الماس‌ها بسیار بالا است. اگر برای استفاده در جواهرات مختلف، مانند انگشتر، گردنبند و … برش خورده باشند، دارای قیمت بالاتری هم خواهند بود. این الماس‌ها دارای زیبایی و دوام بالایی هستند و قیمت آن‌ها از الماس‌های آزمایشگاهی بالاتر است.

 

الماس آزمایشگاهی

الماس‌هایی که در شرایط آزمایشگاهی تولید می‌شوند، یکی از جایگزین‌های مناسب برای الماس استخراج‌شده می‌باشند. این الماس‌ها ازنظر دوام و زیبایی، شباهت بسیاری به الماس‌های طبیعی دارند، اما به خاطر اینکه به‌صورت مصنوعی و در آزمایشگاه تولیدشده‌اند، حدود ۳۰% قیمت آن‌ها پایین‌تر از الماس‌های طبیعی است.

البته نمی‌توان گفت کیفیت آن‌ها پایین‌تر از الماس‌های طبیعی است، اما به خاطر شرایط تولید قیمت کمتری دارند؛ بنابراین افرادی که به جواهرات برلیان علاقه دارند، می‌توانند برای کاهش هزینه، از الماس‌های مصنوعی استفاده کنند. سنگ‌های رنگی قیمتی نیز جایگزین‌های مناسبی برای انواع الماس هستند. ازجمله سنگ‌ها می‌توان به سنگ‌های زمرد، یاقوت و … اشاره کرد.

 

برش الماس

توجه به برش الماس یکی از نکاتی است که هنگام خرید برلیان باید به آن توجه کنید. چراکه روی قیمت تمام‌شده جواهر نیز تأثیر خواهد داشت. ازآنجاکه الماس یکی از سنگ‌های قیمتی است، همواره دارای شناسنامه می‌باشد و درجه‌بندی آزمایشگاهی دارد؛ بنابراین هنگام خرید این جواهرات حتماً به شناسنامه الماس مراجعه کنید تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

الماس‌هایی که شفافیت و برش خوبی دارند، رنگ و وزن آن‌ها دارای کیفیت است، جزو الماس‌های اصلی هستند. البته شناخت الماس اصل و واقعی کار هرکسی نیست و تنها افراد متخصص می‌توانند از روی برش‌های بی‌نقص و شفافیت الماس با استفاده از ابزارهای خاص، آن‌ها را تشخیص دهند. هرچه الماس، ‌تراش بهتری داشته باشد، درخشش آن بیشتر خواهد بود و جواهرات ساخته شده با آن الماس زیباتر خواهند بود.

در طول تاریخ با استفاده از دستورالعمل های خاصی برلیان را برش داده‌اند. در گذشته اروپاییان بیشتر از برش قدیمی، به نام برش اروپایی استفاده می کردند. پس از گذشت چند سال، این برش به برش دایره‌ای تغییر شکل داد و در حال حاضر نیز از برش برلیان مدرن استفاده می‌شود. با توجه به برش برلیان، می توان به راحتی تشخیص داد که این سنگ‌های قیمتی مربوط به چه زمانی هستند. البته این نکته را هم بدانید که برش برلیان گرد نسبت به سایر برش ها دارای قیمت بالاتری است.

 

هر قیراط چند تومان است؟

شاید این سوال بارها و بارها پرسیده می شود که هر قیراط چند تومان است؟ قیراط با قیمت سنگ رابطه مستقیمی دارد. در واقع هر چقدر قیراط یک سنگ بیشترباشد به طور مسلم سنگ وزن بیشتری داشته و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

اما در بالا بودن قیمت سنگ تنها قیراط بالاتر عامل افزایش قیمت نیست بلکه عواملی همچون رنگ، وزن، کیفیت و درخشندگی سنگ نیز دخیل هستند. به عنوان مثال یک سنگ برلیان یک قیراطی با کیفیت گران تر از یک سنگ یک قیراطی بدون کیفیت است. البته در پاسخ به این سوال که هر قیراط چند تومان است؟ باید بیان کنیم که قیمت یک قیراط بستگی به سنگ و نوع تراشه دارد.

 

راهنمای خرید برای برلیان

برلیان یکی از سنگ های کمیاب و گرانبها است که به عنوان یک تراشه از الماس زیبایی خیره کننده ای دارد. این تراشه الماس بسیار پر طرفدار است و اغلب بسیاری از خانم ها دوست دارند حلقه ازدواج و نامزدی آنها برلیان باشد. در زمان خرید جواهراتی برلیان بهتر است از جواهر فروشی شناسنامه آن را درخواست کنید. به این دلیل که افراد سود جویی نیز هستند که برلیان تقلبی را به جای اصل می فروشند و شما باید در این رابطه هوشیارانه عمل کنید.

همان طور که بیان کردیم برلیان برحسب قیراط محاسبه می شود که در زمانی که شما از فروشنده شناسنامه درخواست می کنید همه اطلاعات برلیان از جمله وزن و قیمت آن در شناسنامه نوشته شده است. بنابراین با توجه به این اطلاعات وزن و قیمت برلیان نیز مشخص می شود.

عوامل موثر بر کیفیت برلیان

عواملی همچون نداشتن ناخالصی، رنگ الماس و نوع تراش الماس از جمله عواملی هستند که کیفیت الماس را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این سه عامل تاثیر زیادی بر کیفیت تراشه برلیان دارد.به طور مسلم نوع تراش الماس بر روی کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی دارد.زمانی که یک تراش کار حرفه ای یک انگشتر برلیان را تراش می دهد اگر در زمان تراشه دادن آن الماس ناخالصی نداشته باشد الماس یک الماس با کیفیت است که در نتیجه برلیان نیز کیفیت بالایی خواهد داشت و درخشان تر خواهد بود.

 

برلیان

 

برلیان

همه برلیان را به عنوان یک سنگ می شناسند اما در حقیقت برلیان سنگ نیت بلکه یک نوع برش گرد 58 وجهی است که به عنوان برش بر روی سنگ الماس زده می شود.معروف ترین تراش هایی که بر روی الماس زده شده است می توان به برلیان، رز و پله ای اشاره کرد.اما در این بین تراش برلیان به این دلیل مشهور است که برلیان در قسمت بالای مخروط شکل خود بیشترین میزان انعکاس نور را دارد که همین امر موجب درخشندگی فوق العاده آن می شود.

ویژگی های تراش برلیان

یکی از ویژگی های برتر برلیان ، درخشش بی نظیر و منحصر به فرد آن است. باتوجه به درخشندگی بالای برلیان عموما به عنوان نگین در جواهرات از جمله حلقه نامزدی به کار می رود.این تراش در حلقه نامزدی به زیبایی هر چه تمام تر می درخشد و اکثر خانم ها نیز به خاطر همین درخشندگی مایل هستند که حلقه نامزدی که از طرف مقابل به عنوان پیشنهاد مطرح می شود دارای نگین های برلیان باشد. البته ناگفته نماند که برلیان در کنار این همه درخشندگی، قیمت بالایی خواهد داشت.

 

 

عوامل تعیین کننده قیمت برلیان چیست؟

همان طور که می دانید برلیان یک نوع تراشه از الماس است که در صنعت جواهرسازی بسیار پر کاربرد می باشد.عوامل اصلی تعیین کننده قیمت برلیان کیفیت، اندازه، تقاضا و گواهینامه استعوامل متعددی وجود دارد که قیمت برلیان را تعیین می کند که هر کدام بر قیمت نهایی برلیان تأثیر بالایی دارند. عوامل اصلی تعیین کننده قیمت الماس کیفیت، اندازه و تقاضا است.

  

اول از همه، کیفیت عامل اصلی قیمت برلیان است. کیفیت بر اساس چهار معیار رنگ، وضوح، کیفیت برش و وزن قیراط اندازه گیری می شود. کمیاب‌ترین و زیباترین الماس‌ها به رنگ سفید، بدون اجزاء قابل رویت و کاملاً تراشیده شده‌اند. این الماس‌ها گران‌ترین الماس‌های موجود در بازار هستند، زیرا درخشان‌ترین و با ارزش‌ترین الماس‌ها محسوب می‌شوند.

 

عوامل تعیین کننده قیمت برلیان چیست؟

 

در مرحله بعد، وزن قیراط عامل مهمی در قیمت برلیان است. هر چه برلیان بزرگتر باشد گرانتر است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که حجم نباید تنها معیاری باشد که هنگام خرید الماس در نظر گرفته می شود. در نظر گرفتن کیفیت کلی برلیان و همچنین معیارهای رنگ، وضوح و کیفیت برش مهم است.

 

تقاضا نیز یک عامل کلیدی در قیمت برلیان است. تقاضا برای برلیان بسته به روند مد، رویدادهای اقتصادی و گرایش های فرهنگی می تواند متفاوت باشد. دوره های تقاضای بالا ممکن است باعث افزایش قیمت ها شود، در حالی که دوره های تقاضای پایین ممکن است باعث کاهش قیمت ها شود. نظارت بر روند تقاضا برای درک نوسانات قیمت برلیان در بازار مهم است که باید به آن توجه داشته باشید.

  

نگهداری صحیح از جواهرات برلیان

 

یکی از مهمترین جنبه های حفظ زیبایی جواهرات به مراقبت صحیح از آنها بستگی دارد. ایده خوبی است که در حین انجام کارهای سنگین از جمله ورزش و کارهای خانه جواهرات برلیان خود را بیرون بیاورید.این جواهرات در اثر هر گونه برخورد با جسم دیگری دچار ضربه می شوند و بر روی سطح آنها خراش های زیادی ایجاد می شود.

برای اطمینان از ماندگاری جواهرات خود، بهتر است آن را در جعبه جواهرات یا مکانی در بسته که فلز دیگری در آن وجود نداشته باشد، نگهداری کنید، زیرا ممکن است وجود یک فلز دیگر جواهرات شما را خراش دهد و ظاهر آن دچار تغییر شود.

از روی هم قرار دادن جواهرات برلیان اجتناب کنید به این دلیل که چندین جواهر بر روی هم در هم فرو رفته و در زمان جدا کردن آنها از یکدیگر ممکن است بر روی سطح هر کدام خط و خش ایجاد شود.در مواقعی که قصد دوش گرفتن در استخر، سونا و جکوزی را دارید قبل از هر چیز جواهرات خود را بیرون بیاورید و در محیط امنی قرار بدهید.

 

روش های تشخیص برلیان اصل از تقلبی

 

اگر چه تشخیص برلیان اصل کاری بس سخت و دشوار است، بنابراین برای شناختن برلیان اصل از تقلبی بهتر است از فردی که در این زمینه ماهر و کار بلد است و اطلاعات زیادی در مورد سنگ‌های قیمتی دارد کمک بگیرید.

به این دلیل که برلیان تقلبی بسیار شبیه برلیان اصل است و ممکن است در زمان خرید دچار اشتباه شوید. در ادامه ما برخی از روش های تشخیص برلیان اصل از تقلبی را برای شما بیان می کنیم تا با در اختیار داشتن اطلاعات بیشتر بتوانید اصل بودن برلیان را تشخیص دهید.

بررسی کردن برلیان در زیر میکروسکوپ

در این روش بهتر است قسمت انتهایی برلیان را دقیق زیر میکروسکوپ قرار دهید و در این قسمت تمام توجه خود را صرف بررسی کردن رنگ پرتوهای برلیان کنید. اگر پرتوهای نارنجی از برلیان را مشاهده کردید بدانید که سنگ تقلبی است.

وزن برلیان

وزن کردن برلیان نیز یکی دیگر از روش های تشخیص برلیان اصل از تقلبی است. البته وزن برلیان برحسب قیراط اندازه گیری می شود که در زمان وزن کردن آن باید دقت لازم را داشته باشید.

 

وزن برلیان

 

قرار دادن برلیان در جلوی اشعه فرا بنفش

از دیگر روش های تشخیص برلیان اصل از تقلبی قرار دادن برلیان در مقابل اشعه فرابنفش است. با توجه به این امر سنگ برلیان را در مقابل اشعه فرا بنفش قرار دهید اگر تشعشات آبی رنگ از آن مشاهده کردید این بدین معنی است که برلیان اصل است. در غیر این صورت و عدم مشاهده نور آبی از برلیان اطمینان یابید که برلیان تقلبی است. برلیان تقلبی کیفیت پایینی دارد اگر چه ظاهر آن مشابه برلیان اصل باشد.

 

استفاده از میله مدرج

استفاده از میله مدرج نیز یکی از روش های تشخیص برلیان اصل از تقلبی است. در واقع میله مدرج هیچ گونه آسیبی به برلیان نمی زند بلکه می توان با استفاده از آن برلیان اصل را تشخیص داد. اگر برلیان را در کنار میله مدرج قرار دهید و در زمان 30 ثانیه برلیان گرم نشود این نشان دهنده اصل بودن برلیان است.

گذاشتن برلیان در آب

از ساده ترین روش در تشخیص برلیان اصل از تقلبی این است که آن را در آب قرار دهید. اگر برلیان را در آب فرو قرار دادید و برلیان در آب فرو رفت این نشان می دهد که برلیان اصل است و اگر بر روی سطح آب شناور ماند این نشان دهنده تقلبی بودن برلیان است.

کافه سیلور در خدمت شماست تا محصولاتی نظیر شمش نقره، نیم ست نقره، رکاب نقره ، پیرسینگ گوش، پیرسینگ بینی و طلای آب شده را عرضه کند.

 

نکته پایانی

برلیان برخلاف برخی تصورات افراد، یک سنگ نیست بلکه یک تراشه از الماس است که بسیار گرانبها و کمیاب می باشد. در صنعت جواهر سازی از تراش برلیان به عنوان نگین در جواهرات و به ویژه در حلقه نامزدی استفاده می شود.

در بازار طلا فروشی وزن طلا برحسب گرم حساب می شود اما وزن سنگ های قیمتی و گرانبها همچون برلیان برحسب قیراط اندازه گیری می شود. در واقع هر چقدر اندازه سنگ برلیان بزرگتر باشد قیمت آن نیز بالا است که در این صورت سنگ نیز کمیاب تر خواهد بود. سنگ برلیان یک نوعی از تراشه الماس است در بازار برحسب قیراط اندازه گیری می شود. در حقیقت قیراط وزن الماس را برای ما مشخص می کند و اطلاع دیگری از قبیل شکل و اندازه الماس به ما نمی دهد.

به طور مثال یک سنگ برلیان دو قیراطی در واقع نه تنها وزن سنگ برلیان را مشخص می کند که اگر دو سنگ برلیان به همین وزن بود این احتمال وجود دارد که از نظر شکل ظاهری هر دوی این سنگ با یکدیگر متفاوت باشند.

انصراف از نظر
فقط کاربران عضو می توانند نظر بدهند