خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2022"  از "آبان"

برای خوشبخت بودن,
برای خوشبخت بودن, فرش قرمز لازم نیست. دفتری پر از ورق , نمره بیست یا اسکناس های چندهزاری لازم نیست
فقر احمق می‌کند!
در اواخر جنگ جهانی دوم، در حالی که هزاران اروپایی از گرسنگی در حال مرگ بودند، ۳۶ نفر در دانشگاه مینسوتا داوطب شدند تا در مطالعه‌ای که آن‌ها را در شرایط سخت گرسنگی قرار می‌داد شرکت کنند.
به کودک نگویید باهات قهرم،


بگید از دستت دلخورم.


رفتار قهر کردن و ترک موقعیت، یک مکانیسم دفاعی یا رفتار تدافعی بسیار ناکارآمد است که اغلب ما در کودکی در ارتباط با اعضای خانواده و یا امروز در بزرگسالی در ارتباط با همسر یا همکارمان از خود بروز میدیم،کودکان معمولا به دلایل مختلفی قهر می کنند :
سواد زندگی
۱. لوس شدن و پرتوقع باراومدن
۲. تجربه ناکامیهای شدید و مکرر از سوی دیگران
۳. امرونهی زیاد والدین
۴. قهرهای مداوم و طولانی مدت والدین با همدیگر
که چهارمین مورد، آسیبی که به کودک خواهد زد به مراتب بیشتر از سه مورد دیگه می باشد، چرا که قهرهای مداوم والدین، نه تنها آنها را به سمت طلاق عاطفی و دلزدگی زناشویی سوق میدهد،
بلکه یک نوع احساس ناامنی و گاهی خشم سرکوب شده‌ در کودک شکل خواهد داد که گرایش کودک به استفاده از رفتار قهرهای مکرر یا پرخاشگریهای مداوم در ارتباط با دوستان یا والدین سوق خواهد داد.

 

گزارش بازار بورس هفته دوم آبان 1401


روند کوتاه مدت شاخص کل صعودی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز صعودی است.

 ارزش معاملات خرد عدد 3810 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 17% و نسبت به میانگین ماهانه 45% افزایش داشته است.

 در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 871 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم 63 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

 برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 1304 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 280 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

رصد بازار بورس

 ارزش صف‌های خرید 249 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 56 میلیارد تومان افزایش داشته است.
از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 32 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 63 میلیارد تومان قرار دارد.

  بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 627 میلیارد تومان (2.1 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات 339 میلیارد تومان (1.7 برابر میانگین هفتگی) و پالایش فرآورده های نفتی با ارزش معاملات 282 میلیارد تومان (1.5 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه حمل و نقل با ارزش معاملات 161 میلیارد تومان (2.4 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه منسوجات با ارزش معاملات 4 میلیارد تومان (2.2 برابر میانگین هفتگی) و گروه کاغذی با ارزش معاملات 13 میلیارد تومان (2.2 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

عرضه اولیه اوراق سکه بانک مرکزی
اوراق سکه بانک مرکزی معاف از مالیات بوده و کلیـه اشخاص حقیقی می توانند حداکثـر معادل 100 سکه تمام بهـار آزادی طرح جدید و همچنین صندوق های سرمایه گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.
هر آنچه که باید از فلز نقره بدانید
نقره، فلزی که تاریخچه کهن دارد از گذشته های دور در سطح زمین استخراج می گردید ، بسیار مورد علاقه بشر بود و از آن برای ساخت زیورالات تزئینی و ظروف های مختلف استفاده می شد، با گذشته تاریخ محبوبیت این فلز به حدی رسید که عیار بندی گشت و در امور مالی دنیا جز موثر ترین بخش ها میادلاتی قرار گرفت.
حکایت نجار پیرو باز نشسته
گاهی ما کمترین توجهی به آنچه که هرروز میسازیم نداریم، پس در اثر یک اتفاق میفهمیم که مجبوریم درهمین ساخته ها زندگی