پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 12:50:33 ب.ظ
انجمنموضوع هانوشته هاآخرین نوشته
#بوعلی فرآیند و زنجیره تولید پتروشیمی بوعلی سینا محصولات آروماتيک شامل بنزن، پارازايلين و ارتوزايلين جزو محصولات اصلی و نهايی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا هستند. این محصولات عموما در صنايع پايين‌دستی مورد استفاده قرار می‌گيرند. از موارد استفاده این محصولات می‌توان به توليد در سموم دفع آفات، صنايع رنگ‌سازی، رزين‌ها، بطری‌های يکبار مصرف، تركيبات دارويی، تهيه اتيل بنزن و فنل، الياف مصنوعی و حلال‌های صنعتی اشاره کرد. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در فرآیند تولید خود بنزین پیرولیز و نفتا را به‌عنوان خوراک دریافت می‌کند. این مواد در واحد آروماتیک تبدیل به محصولات نهایی شرکت می‌شوند. تصویر زیر نمای یک واحد آروماتیکی در تحلیل بوعلی را نشان می‌دهد.
00
هیچ نوشته ای موجود نیست
#بوعلی مقدار، قیمت و مبلغ مواد اولیه در تحلیل بوعلی خوراک اصلی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، نفتا، میعانات گازی و بنزین پیرولیز است. عمده نفتای شرکت از پالایشگاه‌های پازنان، پارسیان، پارس جنوبی و فجر جم تامین می‌شود. همچنین بنزین پیرولیز نیز از پتروشیمی‌های امیرکبیر و بندرامام تهیه می‌شود. مطابق لیست زیر مبلغ هزینه‌شده برای تامین ۵۰۰ هزار تن مواد اولیه مصرفی شرکت در دوره ۳ ماهه ابتدای سال مالی ۱۴۰۲، ۷٬۸۹۹ میلیارد تومان بوده است. در تحلیل بنیادی بوعلی این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال مالی ۱۴۰۱ بیش از ۲۹ درصد کاهش یافته است. مواد اولیه در تحلیل بوعلی قيمت نفتا به‌عنوان خوراک شركت که قیمت محصولات شركت تابعی از آن است، در بازارهای جهانی دارای نوسان است. بنابراین شركت به‌دنبال تکميل پروژه‌های در دست اقدام جهت ایجاد ارزش افزوده بيشتر است تا ريسک افزايش هزينه خوراک را تا حدود زيادی كنترل کند.
00
هیچ نوشته ای موجود نیست
سربار شرکت پتروشیمی بوعلی سینا سربار شرکت پتروشیمی بوعلی شامل مواردی مانند حقوق و مزایا، استهلاک، سوخت و… است. در ادامه تصویر سربار بوعلی قابل مشاهده است. در تحلیل بوعلی هزینه سربار شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۱٬۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که عمده آن مربوط به هزینه سوخت است.
00
هیچ نوشته ای موجود نیست
# بوعلی ای پی اس بوعلی چقدر است؟ در تحلیل بنیادی بوعلی ، EPS تحلیلی منتهی به سال مالی 1402 آن مبلغ 9٬930 ریال برآورد شده است.
00
هیچ نوشته ای موجود نیست
#صندوق داریک هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است. همچنین درصورتی‌که صرفه و صلاح صندوق ایجاب کند، صندوق در قبال دریافت کارمزد در تعهد پذیره‌نویسی یا تعهد خرید اوراق بهادار مشارکت کرده که در این صورت وجوه جمع‌آوری شده و سایر دارایی‌های صندوق، پشتوانۀ این تعهد خواهد بود. با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول، تلاش مي‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادي سرمایه‌گذاران دارد: اولاً هزینه به‌کارگیری نیروهای متخصص، گردآوري و تحليل اطلاعات و گزينش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسيم مي‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد. ثانياً، صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرايي مربوط به صندوق از قبيل دريافت سود سهام و كوپن اوراق بهادار را انجام مي‌دهد و در نتيجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمايه‌گذاري کاهش می‌یابد. ثالثا،ً امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.
00
هیچ نوشته ای موجود نیست